8 mrt 2014

NIVEA | REVIEW SATIN SENSATION DEO

Sinds dit jaar zien de flacons van de Nivea spray deo's er iets anders uit. Ze hebben een kleine make over ondergaan. De dop is vanaf nu geïntegreerd, waardoor je geen last meer hebt van die rond dwarrelende dop. Of ja, bij mij vliegt deze regelmatig 's morgens in het rond met als resultaat dat ik plat op mijn buik lig om de dop onder de badkamerkast uit te vissen. Zeer vervelend, dus ik ben optimistisch om te zien dat ik daar vanaf nu geen last meer van heb. Ik ben al jaar en dag trouwe gebruiker van Nivea deo's. En bij een nieuwe lancering van een nieuwe geur probeer ik deze met veel plezier uit.


Het Satin Sensation gamma bestaat uit een spray deo en een roll on deo. Ik wissel af tussen een deoroller en een spray. In het algemeen vind ik een roller net iets zachter en milder voor de okselhuid dan een spray. In mijn handtas zal ik eerder een roller stoppen, maar in mijn sporttas zit standaard een spray.


De formule is verrijkt met het mineraal kaolin wat ervoor zorgt dat de deo onmiddellijk droog aanvoelt onder de oksels en de huid met een milde zachtheid behandeld. De geur is in het begin best aanwezig, maar ebt weg naar een subtieler parfum dat zeker niet overheersend is. Het is een mix tussen citroen, sinaasappel en bergamot toetsen in combinatie met lelietjes-van-dalen en rozen. Klinkt gek, fruitig en bloemige tegelijk. Maar ik vind de geur aangenaam. 


Qua werking is een deo uittesten in de winter/voorjaar misschien niet de beste periode van het jaar. Omdat we niet tot een ultieme test kunnen gaan, maar ik gebruik Nivea al jaren. Het is mijn vertrouwd go-to merk op gebied van deo's. Ik weet wat ik eraan heb en dat ik erop kan terugvallen. Dat zegt voor mij genoeg.

Wel even goed opletten met de spray, voor je begint met te sprayen, moet je de flacon goed schudden. Anders krijg je last van witte strepen. De spray is krachtig, maar gecontroleerd.

Te koop bij de drogisterij en supermarkt. Prijs per stuk 2.99 euro.

3 opmerkingen:

  1. Oeh nee zo'n poederige koop ik liever niet, vind dat Nivea dat vaak heeft. En ik zou er nog vergeten mee te schudden haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deo's.. Ik vind het altijd zo moeilijk. Want bij de één werkt het wel en ander niet. Veel deo's zijn niet voldoende, dus zoektocht is er nog steeds. Handig deze artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die nieuwe dop is inderdaad veel handiger :)

    BeantwoordenVerwijderen