1 jul 2013

REVIEW | ORAL B TRIZONE ELEKTRISCHE TANDENBORSTEL

Onlangs zag je in mijn artikel tips voor een gezond gebit mijn elektrische tandenborstel al een keertje voorbij komen. Ik heb er eentje van Oral B namelijk de Trizone 5000. Deze elektrische tandenborstel is ontworpen door OralB speciaal voor diegenen die houden van manueel poetsen, maar toch de voordelen willen hebben van een elektrische poetsbeurt. En ik moet toegeven, ik heb het af en toe nog moeilijk om mijn manuele tandenborstel aan de kant te schuiven. Dus deze Trizone 5000 is ideaal voor mij. Inmiddels gebruik ik deze zo'n klein jaar, dus tijd voor een review!


In het begin was het wel wat zoeken, want ik had nog nooit in mijn leven zo'n multifunctionele tandenborstel gebruikt. Automatisch krijg je bij je aankoop een soort wekkertje (Smart Guide) geleverd. Dat je als het ware begeleidt tijdens je poetsbeurt en aangeeft dat je om de halve minuut van kwadrant moet wisselen. Zo poets je gedurende twee minuten grondig je tanden. Maar dat is niet alles, je kan zelfs kiezen uit vijf keuzemogelijkheden op welke manier je je tanden wil poetsen: dagelijkse reiniging, gevoelig, polijsten, massage, grondige reiniging. Het gevoelig poetsen en massage heb ik nog nooit uitgeprobeerd. Maar meestal gebruik ik de dagelijkse reiniging in combinatie met polijsten. En vooral dat laatste (polijsten) is super. De eerste keren dat ik die functie gebruikte, had ik het gevoel dat ik net terug was van de tandarts. Je kent het wel dat scherp gevoel telkens als je met je tong tegen je tanden aankomt nadat ze tandsteen verwijderd hebben.


De OralB Trizone 5000 heeft 40000 pulsaties per minuut en gaat 8000 keer heen en weer per minuut. Indrukwekkend niet waar? Door het gebruik van deze elektrische tandenborstel merk je gewoon dat je tanden er beter uitzien. Properder en witter zijn doordat het zoveel grondiger poetst dan een gewone tandenborstel. Ik had het nooit van mezelf verwacht, maar ik heb de overstap gemaakt. Ik poets enkel nog elektrisch. 


Bij aankoop van deze tandenborstel krijg je automatisch drie opzetstukjes, een reisetui, een oplader en je Smart Guide. Leuk weetje, deze tandenborstel hoef je niet dagelijks op te laden. Deze gaat tot 10 dagen mee.
 
OralB Trizone 5000 elektrische tandenborstel is te koop bij de elektrozaak. Prijs per stuk 179.99 euro.
 
Er is goed nieuws voor de nieuwsgierigen. Want deze week geef ik een OralB Trizone 5000 weg!

4 opmerkingen:

  1. Ik heb deze zonet gewonnen bij een collega-blogger :) en ik moet zeggen dat ik superblij ben en dat ik er enorm naar uit kijk om deze te kunnen gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een handige tandenborstel, ik doe mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind deze ook héél erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen