22 jul 2013

JAMMER VAN HET GELD

Jammer van het geld is een nieuwe rubriek op Beauty Treasures waarin ik producten laat voorbij komen die ik zonde vind dat ik er geld aan uit gegeven heb. Momenteel heb ik twee producten uitgeprobeerd waarvan ik vind dat ze echt geen aanraders zijn.

Als eerste de droogshampoo van het huismerk van het Kruidvat. Absoluut een grote tegenvaller als je het mij vraagt. Ik gebruik regelmatig droogshampoo voor tijdelijk een dagje extra mijn haren niet te moeten te wassen. Natuurlijk voelt fris gewassen haar fijner aan, maar ik heb van nature fijn haar waardoor droogshampoo voor mij het voordeel biedt dat ik makkelijk volume en textuur in mijn haren krijg. Diverse merken testte ik in het verleden uit: Syoss, Schwarzkopf, Matrix, Redken, Andrelon, ... . Waarbij ik zelden een wereld van verschil merkte tussen goedkopere en duurdere merken. Dus waarom zou deze Kruidvat droogshampoo anders zijn? Echter is deze droogshampoo dat wel! Als je donker haar hebt, heb je al snel last van een witte waas na het gebruik van een droogshampoo. Meestal kan je dat (vrij) makkelijk oplossen, maar ik had de indruk dat bij deze droogshampoo de witte waas hardnekkig was. Hetgene wat mij het meeste stoort aan dit product is de geur. Deze is enorm aanwezig, ook doorheen de dag. Waarbij ik de geur zou omschrijven als een oudbollige zeepgeur.


Een andere tegenvaller vind ik de Essence My Skin 4 in 1 cleansing cream. Het klonk veel belovend namelijk diep reinigend, porie verfijnend, matterend en hydraterend. Waarbij het product meervoudig in gebruik is zowel als masker of als reiniger. Beide methodes heb ik gebruikt, maar je merkt bijna onmiddellijk dat dit product een irriterende werking heeft op de huid. Het voelt heel onaangenaam aan, zeker als masker. Nochtans de textuur (een romige crème) is fijn in gebruik waarbij twee soorten bolletjes zorgt voor een lichte scrub. Jammer. Over dit product vind je online heel wat verdeelde meningen terug, maar bij de minder positieve reviews komt telkens hetzelfde terug. Het branderige, prikkende gevoel op de huid (waarbij ikzelf geen gevoelige huid heb). Wat in mijn ogen niet als positief ervaren kan worden, toch?

Beiden producten zijn zeer budgetvriendelijk (gelukkig), dus een grote hap uit mijn portemonnee is het niet. Maar het zijn alvast geen aanraders, laat staan ontdekkingen!

10 opmerkingen:

  1. Leuke rubriek, altijd handig om weten waaraan je je geld best niet hangt!!
    Thanks for letting us know!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind het wel leuk om eens minder goeie review te lezen. Zo weten we wat we niet moeten kopen he :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb dat ook altijd met producten die het net niet zijn, zo zonde!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke en vooral interessante rubriek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel goed idee om deze rubriek te beginnen. Zoals je weet schreef ik overlaatst ook een review over de Essence cleansing cream en ik had ook last van het branderig gevoel. De droogshampoo probeerde ik eens in een ver verleden en ik was er ook niet tevreden over.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik heb al op diverse blogs minder goede reviews gelezen over de cleansing cream, jammer!

      Verwijderen
  6. Goed idee, deze nieuwe rubriek! Zo kan je ons behoeden voor miskopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb deze van Essence nog niet geprobeerd maar ik heb dat regelmatig bij goedkope producten dat ze branden op m'n gezicht :( Leuke rubriek in elk geval! Een gewaarschuwde shopper is er twee waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He bah die droogshampoo klinkt verschrikkelijk, thx voor de waarschuwing

    BeantwoordenVerwijderen