25 jun 2013

PROFESSIONELE HAARVERZORGINGSTIPS VAN LOREDANA DANESE

Afgelopen week had ik de mogelijkheid om een babbeltje te slaan met Loredana Danese. Ook wel beter gekend als de professionele hairstyliste van het merk Wella Pro Series. Dat dit najaar officieel van naam gaat veranderen naar Pro Series Vidal Sassoon. Maar daarover later meer!
Loredana Danese
Loredana Danese
Ik vroeg naar enkele persoonlijke haarverzorgingstips. Het eerste wat ze me vroeg was, hoeveel keer per week ik mijn haren waste en op welke manier. Een interessante vraag eigenlijk. Ik was namelijk mijn haren best vaak (niet dagelijks, maar om de andere dag). Haar eerste tip was, was je haren maximaal twee keer per week. En doe het op een professionele manier. Dat is namelijk twee keer wassen en nadien verzorgen met een conditioner. Je kan daarbij diverse shampoos uit verschillende productlijnen onderling combineren. Dit vond ik voor mezelf toch wel twee belangrijke tips, ik ga het uitproberen en ik ben erg benieuwd wat ik ervan ga vinden. Ik vind van mezelf dat mijn haren redelijk snel vet worden, dus hoe dat twee keer per week wassen, gaat meevallen weet ik niet zo goed. Maar het biedt wel de mogelijkheid om leuke kapsels te gaan bedenken om "onfrisser" haar er toch leuk te laten uitzien. Misschien dat ik hier eens een apart artikel over kan maken?
 
Wat vind je van de looks die Loredana bij mij en Dorien creëerde?

Verder was ik natuurlijk ontzettend benieuwd naar welke producten uit het Pro Series gamma haar eigen favorieten waren. Loredana wist me te vertellen dat ze twee productlijnen bijzonder vond. De Color Care raadde ze mij aan. Vanwege mijn gekleurd haar. Maar ook zij, wist deze lijn erg te appreciëren, vanwege het feit dat de Color Care lijn speciaal ontworpen is om de kleur vastheid te verlengen. Maar niet alleen de Color Care is een favoriet ook de Volume lijn. Exact twee gamma's die mij ook het meeste aanspreken, hoogtijd om deze eens opnieuw te gaan uitproberen!

Hieronder al even een sneak preview van de vernieuwde verpakkingen die vanaf dit najaar (oktober) te koop zullen zijn. Op zich veranderd er niet heel erg veel, maar ik krijg toch de indruk dat de look opnieuw net een tikkeltje anders is, niet?


Pro Series is te koop bij de supermarkt en drogisterij. Zeker budgetvriendelijk en je krijgt een 500 ml flacon, net zoals bij de kapper. Groot formaat, voor een kleine prijs. Pro Series shampoo en conditioner prijs per stuk 3.99 euro.

10 opmerkingen:

  1. Sorry, maar 'was je haar maximaal twee keer per week', seriously? Da's voor mij en ik denk voor veel mensen toch gewoon onmogelijk? En nee, zelfs na een tijdje 'was rehab' 'went' vet haar niet aan weinig wassen Één dag extra eruit halen, dat lukt misschien wel, maar meer dan dat? Vind het dus maar een rare tip. Iedereen heeft toch een verschillend haartype. Iemand met een droge huid verzorgt zijn huid ook anders dan iemand met een vette huid, eh.

    Eeeeenfin, dat gezegd zijne, de twee kapsels zijn echt supermooi! Ik ben wel fan van ingevlochten kapsel zoals deze twee, mooi mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap wat je wil zeggen. Nu was ik zelden mijn haar tweemaal na elkaar. Dus ik ga dat wel eens proberen. En met max 2 keer in de week dat ga ik even bezien ;-).

      Verwijderen
    2. Ben benieuwd :-)

      Verwijderen
  2. ik was om de dag, bijna dagelijks (zeker in the period) mijn haar... ik kan niet anders, echt! Ik verzorg mijn haartjes wel met goeie shampoos, conditioners en af en toe een maskertje. Ik wissel ok af van shampoos. en ga vaak naar de kapper om mijn haar gezond te zetten en krijgt dan ook een verzorging :)
    Jullie kapsels zijn super! Ze is de max, ze tovert megacoole kapsels uit haar vingers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ze maakte in no time prachtige kapsels, super om te zien!

      Verwijderen
  3. Ik wil het gerust eens proberen, 2 keer per week mijn haar wassen en het dan wel ineens 2 keer wassen + conditioner. Maar ik ga het toch houden voor tijdens de vakantie, want anders ga ik rare blikken krijgen denk ik :-D
    Zijn trouwens supermooie kapsels die ze gemaakt heeft, zou leuk zijn als je dat bij jezelf kon doen, maar dan moet je waarschijnlijk circusartiest zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laat me zeker je ervaringen weten! Haha circusartiest, het is inderdaad een hele kuns ansich.

      Verwijderen
  4. Ik was mijn haren 2x per week en altijd 2x met shampoo en 1x met conditioner achterna, dus ik ben goed bezig zie ik ;) hehe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind de shampoo en conditioner van de ProSeries lijn erg goed !

    BeantwoordenVerwijderen