5 mei 2013

DR. HAUSCHKA | REVIEW DEAR EYES COLLECTIE & LOOK

De Dr. Hauschka Dear Eyes collectie is limited edition. Het is kleine productlijn waarbij de focus ligt op de ogen. Ik ken het merk van hun huidverzorgingsproducten, maar ik had nog nooit eerder hun make up lijn uitgetest. Toen ik deze leuke producten thuis gestuurd kreeg, was ik erg benieuwd hier naar.

Net als bij de verzorgingsproducten voegt Dr. Hauschka de nodige verzorgende bestanddelen toe aan hun make up producten. Ik testte de kajal, oogschaduwtrio en de twee penselen. Het enige wat ik niet uitprobeerde was de volume mascara, maar deze maakt eveneens onderdeel uit van de Dear Eyes lijn.

Ik testte met veel plezier de penselen uit. Dat is iets wat ik niet vaak krijg ter review, dus dat vond ik wel plezant. De Eye Defening brush is een kleiner kwastje dan de Blender brush, ideaal voor het aanbrengen van oogschaduw. De Blender brush daarentegen daarmee kan je subtieler oogschaduw mee aanbrengen of blenden. Beiden kwasten zijn zacht, maar anderzijds ook stevig tegelijk en nemen makkelijk oogschaduw op. De haren staan compact bij elkaar. En je merkt dat de kwasten degelijk zijn van kwaliteit. Je hoeft geen set van tien penselen in huis te hebben, want met deze twee kwasten kan je tal van oogschaduw looks doen.

Toen ik voor het eerst het Dear Eyes oogschaduw trio zag, deed dit mij denken aan de ideale bruidsmake up. Zachte, natuurlijke tinten die toch bruikbaar zijn voor verschillende looks. Ik denk dat veel vrouwen dit een mooie combinatie gaan vinden en hun smaak hierin terug vinden. Zelf ben ik verrast door de kwaliteit van de oogschaduws. Ze zijn goed gepigmenteerd, desondanks dat de textuur iets of wat droger is van de bruine kleur. Deze heeft bovendien een beetje last van fall out, maar is eenvoudig op te lossen door je kwast goed af te tikken. En daarnaast zijn de kleuren multifunctioneel. Want je kan de lichtste kleur gemengd met de roze tint gebruiken als blush. Deze twee kleuren bevatten een fijne parelmoer glans. Een pluspunt vind ik de mat bruine tint in het palet. Hiermee kan je zoveel. Ik vind dat Dr. Hauschka een mooi basis palet hierbij toevoegd aan hun gamma dat zowel geschikt is in gebruik voor jong als oud. Wanneer ik een oogschaduwbasis gebruik, blijft deze oogschaduws de hele dag goed zitten.


Tot slot een kajal eyeliner potlood in zwart, een fijne basic. Iets wat iedere vrouw in haar make up collectie moet zitten hebben. Het potlood is zacht van textuur en zwart. Aan de achterkant bevindt zich een sponsje waarmee je het oogpotlood kunt vervagen voor een smokey effect. Dit gaat gemakkelijk vanwege de smeuïge textuur. Als je het oogpotlood aanbrengt op de waterlijn, moet je het doorheen de dag wel even bijwerken. Het potlood bevat geen synthetische bewaarmiddelen of geur.

Hieronder alvast een dag make up gemaakt met het kajal potlood en het oogschaduw trio. Morgen verschijnt er nog een andere make up look online met de Dear Eyes producten.


Voor meer info over een verkooppunt bij jou in de buurt, bezoek dan de Dr. Hauschka website.

Eye Defening brush - 18.50 euro
Blender brush - 20.50 euro
Oogschaduw trio - 25 euro
Kajal eyeliner - 11.50 euro

6 opmerkingen:

  1. Het palette vind ik prachtig! je look ermee is ook erg geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb het palette en de twee brushes ook ben er tevreden over :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig palette met mooie ooglook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie look heb je gemaakt, waauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De ideale bruidsmake-up, onthoud het maar ;) hihi! we hebben nog effe om te oefenen op de ideale make-up :D tot straks voor hapjes (en champagne, ahnee die hebben we vrijdag al gehad :D)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie producten ! Ik heb vroeger een oogschaduwpalette gehad van Dr Hauschka en daar was ik ook heel tevregen van.

    BeantwoordenVerwijderen