31 mrt 2013

MAYBELLINE | CAT EYES MASCARA REVIEW

Eerst en vooral wil ik je een heel erg Vrolijk Pasen toewensen! Maak er een gezellige dag van samen met familie en vrienden. En geniet vooral van de heerlijke verwennerij die de paashaas gebracht heeft voor jou!
 
Maybelline blijft voor mij een merk dat me steeds benieuwd maakt naar hun (nieuwste) mascara's. Ze hebben een goede reputatie en inmiddels heb ik al meerderen uit het gamma getest. Waarbij ik over de meesten erg tevreden was. Tijd voor een nieuwe review van The Colossal Volum' Express Cat Eyes. Kolossaal veel volume (tot wel 8 keer meer) en een katachtig effect waren twee opvallende items uit hun reclame campagne die mij over de streep trokken om de Cat Eyes mascara ook effectief te gaan uitproberen.

Het eerste wat mij opviel was uiteraard de leuke kanarie gele verpakking. Het trok onmiddelijk mijn aandacht! Net als het borsteltje zelf. Het is geen extreem groot borsteltje, maar wel voorzien van korte haartjes en licht gebogen. Hierdoor volgt het de vorm van je oog zelf en krijg je met zelfs één laagje mascara al een zichtbaar resultaat.

Meestal werk ik in laagjes, breng ik zowel links als rechts een eerste laagje op. En vervolgens links en rechts een tweede laagje. Maar ik merkte op dat deze mascara vrij snel droogt waardoor ik eigenlijk onmiddelijk na het eerste laagje mascara ook het tweede laagje aanbreng bij dezelfde oog. In plaats van om en om. Zo bekom je het mooiste effect zonder klontertjes. De mascara bouw je snel op in volume en ik moet toegeven ik hou van dikke volle wimpers en deze zijn zeker aanwezig na gebruik van de Cat Eyes mascara.
 
geen mascara - één laagje
twee laagjes - drie laagjes
Kortom deze mascara weet wat volume maken is, maar houdt toch de wimpers zacht en soepel. Daarnaast worden mijn wimpers gelift en verlengd. De Cat Eyes mascara ruikt helemaal niet onaardig aangezien er koninginnegelei in verwerkt zit. Wat het woordje cat eyes betreft heb ik niet het idee dat mijn buitenste wimpertjes extra in de kijker gezet worden. Maar persoonlijk had ik dat ook niet meteen verwacht. Als je zelf niet houdt van extra volume, maar het liever neutraal houdt. Dan is mogelijk de Maybelline Falsies Feather look iets voor jou.
 
Te koop bij de drogisterij en supermarkt. Prijs per stuk 13.49 euro.
 
Fijne Paaszondag!

11 opmerkingen:

  1. Van alle Maybelline mascara's is dit nut net mijn minst favoriete. Ik denk dat dat vooral door het borsteltje komt. Momenteel gebruik ik The Falsies Feathered versie en die vind ik erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt? De Feather look vond ik net wat minder :-). Zorgde voor mij voor onvoldoende volume. Maar dat is inderdaad persoonlijk. Is ook oh zo afhankelijk van je eigen voorkeur! Leuk dat je dit deelde in een reactie ;-)

      Verwijderen
  2. Ik was niet echt gek van deze. Ik had het gevoel dat hij mijn wimpers erg hard maakte :s

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, jammer. Zelf heb ik niet meteen dat gevoel. Maar leuk dat je een reactie na laat!

      Verwijderen
  3. Ziet er goed uit, mooie verpakking ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind deze echt geweldig, mijn favoriete Maybelline mascara tot nu toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi resultaat ! De Maybelline mascaras bevallen mij meestal niet zo goed.

    BeantwoordenVerwijderen