1 dec 2012

VIJF LEUKE TUBE GLOSSJES OP EEN RIJ

Zowat elk merk verkoopt tegenwoordig een lipgloss in tube vorm. In alle geuren en kleuren vind je ze tegenwoordig terug bij de parfumerie, maar zeker en vast ook bij de drogisterij. Ik zet vandaag al vast vijf leuke tube glossjes op een rij in diverse prijsklasse. Vaak is de pigmentatie van dergelijke lipglossjes iets minder en ligt vooral het accent bij deze op een glans en op shimmer partikeltjes die je lippen een extra dimensie geven. Zeer geschikt voor (jonge) dames met fijne lippen, hierdoor ogen je lippen net een tikkeltje voller. Kan gebruikt worden alleen op de lippen, maar ook als extra over een lipstick.
 
Als eerste testte ik de Sephora Lipgloss Super Shimmer uit in de kleur Apricot Souffle. Helaas liggen in België geen Sephora winkels, bijgevolg zou je als Belg voor deze lipgloss aan te schaffen de grens al moeten oversteken naar onze Noorderburen of richting Frankrijk gaan. Zelf vind ik deze lipgloss erg fijn in gebruik. Ook op het werk gebruik ik deze regelmatig tussendoor om mijn lippen te voorzien van een extra'tje. De kleur is inderdaad in mindere mate aanwezig, maar de glans vind ik erg mooi. De lipgloss heeft een heerlijke zoete geur en plakt niet.

Een paar weken geleden maakte ik tijdens het kerstevent van The Body Shop kennis met hun nieuwste fruitige lipglossjes. Deze zijn verkrijgbaar in meerdere geuren. Zelf heb ik de Strawberry versie in huis. De lipgloss voelt van textuur vrij dik aan op de lippen, maar is totaal niet kleverig of plakkerig. Aangebracht op de lippen geeft hij een mooie glans, maar meer niet. Geen sparkles en vrij weinig tot geen kleur. Ik weet wel dat sommige andere varianten wel wat shimmertjes bevatten.
 
Nieuw vanaf de maand december zijn de Lip Shines van Philosophy. Ze zullen verkrijgbaar zijn in zes verschillende tinten geïnspireerd op hun welgekende 3 in 1 shampoo, shower gel en bubble bath. De formule bevat zonnebloemzaadolie en vitamine E waardoor de lippen wat extra verzorgd worden. Zeker handig nu het steeds kouder buiten wordt. Ik heb de geur Coconut Frosting en deze vind ik echt helemaal geweldig. De geur is echt pure kokosnoot en over een lipstick geeft Coconut Frosting een bijzondere glans. Als je deze alleen gebruikt is het vooral glans met een klein beetje sparkle. Deze gloss houdt tamelijk lang vanwege het hogere plakgehalte.
 
Ik weet niet zeker of M.A.C de Lipgelée glossjes standaard in het assortiment zitten heeft. Maar deze komen zeer regelmatig terug bij limited edition collecties. De kleur Resort Life is uitgekomen in de Lilyland collectie van 2010 maar ook in de Venemous Villains collectie eveneens van 2010. Net als de vorige bevat ook deze lipgloss een lekkere geur. Ditmaal de klassieke vanille geur die bij de meeste lipproducten van M.A.C voorkomt. De kleur is bijzonder. Beige gecombineerd met roze glitter. Mocht je deze zelf in je bezit hebben dan moet je Resort Life zeker en vast een keertje uitproberen over een rode lipstick! Het plakgehalte is middelmatig.
 
Tot slot kocht ik vorig jaar op de luchthaven een setje mini Juicy Tubes van Lancôme. In tegenstelling tot de vorige glossjes die vooral zorgde voor high shine zorgt een Juicy Tube ook voor een subtiele kleur. Mocht je niet houden van plakkerige lipglossen dan moet je deze van Lancôme zeker skippen! Zelf vind ik het niet vervelend, vandaar dat ik deze Juicy Tubes regelmatig gebruik.
 
The Body Shop lipgloss - 7 euro exclusief bij The Body Shop te koop
Sephora lipgloss - 8.50 euro exclusief bij Sephora te koop
Philosophy Lip Shine - 15.95 euro exclusief bij Ici Paris XL te koop
MAC Lipgelee - 17 euro exclusief bij MAC stores of online te koop
Lancôme Juicy tubes - 20 euro te koop bij de parfumerie
 
Wat is jouw favoriete tube lipgloss?

9 opmerkingen:

  1. Die van The Bodsy Shop ziet er leuk uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben zelf ook benieuwd naar de andere varianten van The Body Shop

      Verwijderen
  2. Die van MAC en Philosophy vind ik echt het mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke glossjes! Ik vind die Juicytubes het mooiste!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De laatste vind ik de mooiste! Maar ze zien er allemaal moooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne glosses! Vooral de Sephora gloss vind ik erg mooi. Mijn favoriete lipgloss blijft toch wel de Juicy tube van Lancôme in Lychee.

    BeantwoordenVerwijderen