21 apr 2012

MAYBELLINE FIT ME FOUNDATION REVIEW, SWATCH & LOOK

Het Maybelline Fit Me gamma bestaande uit foundation, concealer, poeder en blush ziet eruit als een gewone make up lijn, maar is toch totaal anders. Dankzij een transparante basis en microfijne pigmenten past de kleur zich aan, aan jouw huidteint. Resultaat? Een onberispelijk natuurlijk effect, waarbij de huid kan ademen, fris en natuurlijk oogt. Ik testte alvast de Fit Me foundation uit. Benieuwd naar het resultaat?



Eerst en vooral het Fit Me foundation gamma is uitgebreid. Je kan je keuze maken uit 12 verschillende tinten gaande van erg licht tot donker. Handig langs de enige kant, aangezien je ongetwijfeld de perfecte match terug vindt. Maar het vraagt wel enig zoekwerk. Maar dat neem ik er maar al te graag bij in de winkel.

Het pompsysteem is handig, en werkt bovendien hygiënisch. Dergelijke verpakkingen weet ik altijd wel te appreciëren. Liever dit, dan een tube of een potje.

Qua textuur is deze foundation vrij vloeibaar en eerder aan de dunne kant. Hierdoor laat dit product eens je het aanbrengt op de huid zich makkelijk open smeren, en blend het vrijwel onmiddellijk met je eigen huidteint. Oogt inderdaad erg natuurlijk, voelt helemaal niet aan alsof je een foundation draagt. Op andere blogs las ik dat sommigen vonden dat deze Fit Me foundation cakey wordt. Zelf heb ik dit niet ervaren. Het ligt misschien aan de hoeveelheid dat je gebruikt. Ik probeerde het zowel aan te brengen met mijn vingertoppen als met een kwast. Beiden technieken waren makkelijk hanteerbaar. Het effect is een mooie dekking. Niet meteen de meest dekkende foundation op de markt als je het vraagt, maar eerder een licht tot medium dekking. Ondanks dat deze foundation niet de intentie heeft om een glow te geven aan je gezicht. Doet hij het toch!


Het enige nadeel dat ik kan bedenken is, dat deze foundation doorheen de dag de intentie heeft om de gaan glimmen. Dus 's morgens goed afpoederen op de plaatsen waar het nodig is. En alles komt dik in orde. Voor ik het vergeet te vermelden, de foundation bevat een spf 18.

Inmiddels is deze Fit Me foundatio beland in mijn everyday bakje. En dat wil echt wel heel veel zeggen als een foundation hierin terecht komt. Want normaal draag ik niet elke dag foundation tenzij ik vind dat het product natuurlijk oogt en de huid mooi egaal maakt. En dat kleine glansje (glow) neem ik er graag bij! Inmiddels ben ik wel heel erg benieuwd geworden naar de concealer uit het Fit Me gamma.

Daglicht

Flits
Te koop bij de drogisterij. Prijs per stuk 11.99 euro.

13 opmerkingen:

  1. Lijkt me een fijne foundation voor in de zomer !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. staat je goed :) ziet er heel naturel uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, mooi resultaat! Zo'n foundation zou ik ook elke dag gebruiken ;) Mooie sjaal heb je ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoorde al veel goeds over deze foundation, dus ben er wel benieuwd naar. Je hebt trouwens een mooie ooglook hier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, ik gebruikte voor de ooglook producten van Unity Cosmetics.

      Verwijderen
  5. Ziet er een goede foundation uit, ik heb de poeder ervan en vind die zelf echt heel goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb hem ook en vind dat hij een erg mooie finish geeft !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind hem ook fijn! Geeft een goede dekking en heeft een mooie finish.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies wat ik zocht, mooie egale dekking en een fijne glow als extra'tje

      Verwijderen
  8. Wow, wat een super mooi en natuurlijk ogend resultaat. Je look is ook weer prachtig en wat een mooie kleurrijke sjaal draag je!

    BeantwoordenVerwijderen