4 dec 2011

MNY STAPELREVIEW

MNY, ook wel bekend als het kleine zusje van make up brand Maybelline, richt zich toe op een jonger publiek. Waarbij ze vooral nagedacht hebben over leuke producten tegen scherpe prijzen. Denk hierbij maar aan producten minder dan 3 euro.


Zelf heb ik intussen enkele make up producten van dit merk uitgetest, die ik graag vandaag even aan jullie toon. Kort erbij wil vertellen wat ik van de producten vind, en swatches laten zien. Handig met de aankomende eindejaarsfeesten en voor diegenen die net wat minder naar het einde van het jaar toe, te spenderen hebben.

Een leuk weetje is dat MNY ook regelmatig met limited edition collecties werkt. Persoonlijk geeft dat voor mezelf een meerwaarde als merken hun niet enkel beperken tot hun vaste assortiment. Maar ons als klant af en toe ook verwend met iets nieuws.
Als eerste heb ik drie ronde lipglossen. Jammer genoeg werkt MNY niet met namen, maar met nummers. De kleuren zijn wel erg mooi, maar bevatten allemaal wel veel glittertjes. Gelukkig zijn ze niet opmerkbaar op de lippen. De applicator is zo'n typische schuine tip wat ik persoonlijk nog het fijnste vind werken. Volgens mij kan je geen lipgloss zonder glittertjes kopen in deze soort verpakking. De kleine tubetjes bevatten meer een crème lipgloss. De geur is aangenaam en fruitig zoet. Langhoudend zou ik deze glossjes niet bestempelen, maar een klein hapje en een drankje kan het wel overleven.

De lippenbalsem is verzorgend. Daarnaast geeft het een hintje aan kleur aan de lippen en  een tikkeltje glans. Natuurlijk niet het effect wat je bekomt met een lipgloss, maar dat is ook niet het opzet van een lippenbalsem.

Lipgloss 2.99 euro
Lippenbalsem 1.99 euro

kleur niet meer leesbaar maar vermoedelijk 581
 



lipgloss 170

lipgloss 170

lipgloss 160

lippenbalsem 375



Vorige week kocht ik nog items uit de I'm a concrete Rocker collectie (limited edition), maar ik neem aan dat deze maand zeker en vast de feestcollectie terug te vinden zal zijn. De oogschaduwkleuren uit de Glitterati (limited edition) doet me enigszins denken aan de kleuren uit de I'm a Concrete Rocker (die je hieronder kan bekijken). Gelijkaardige tinten, maar misschien zijn de kleuren uit de Glitterati collectie wat meer shiny en shimmery?

Glitterati holiday collection


3 van de 4 kleuren zijn uit de limited edition collectie. Maar MNY heeft in totaal maar liefst 53 verschillende kleuren in haar bestaande assortiment zitten. Die je kan opdelen in 7 verschillende groepen. De kleuren zijn mooi, en hebben allemaal (of tenminste die ik heb) een goede kleurpigmentatie. Zijn zacht en goed blendbaar, maar net niet zacht dat ze gaan brokkelen. Deze oogschaduws gecombineerd met een goede oogschaduwbasis, is de perfecte match. Mijn absolute favoriet is nummer 120 omdat deze ook prachtig is als highlighter op de jeukbeenderen.

Het blauwe oogpotloodje nummer 030 vind ik aan de droge kant, en niet bepaald een aanrader. Het zou leuker geweest zijn, mocht het oogpotloodje crèmiger geweest zijn. Dan voelde het ook niet zo stroef aan op de oogleden, maar ook in je waterlijn geeft het een aangenamer gevoel. Volgens mij vind je in het Kruidvat van het merk Catrice kwalitatief betere oogpotloden.
120 - 159A* - 158A* - 157A*

* limited edition

oogpotlood 030
oogschaduw 157A - 120 - 158A - 159A
Oogschaduw 2.49 euro
Oogpotlood 1.99 euro

Tot slot heb ik nog een nagellakje nummer 657. Een azuurblauwe kleur die de perfecte dupe voor Ocean van Gosh zou zijn. Perfect dezelfde kleur zelfs van finish. In mijn ogen een kleurtje dat voornamelijk geschikt is voor de zomermaanden. Het borsteltje is niet speciaal te noemen, gewoon een standaard drogisterij kwastje. Deze kleur dekt in 2 laagjes, en heeft een metallic finish.

Nagellak 2.99 euro



Kortom een fijn merk tegen kleine prijsjes. De verpakking is enigszins opvallend, maar ook wel handig. Aangezien het telkens aangeeft voor wat je de producten gebruikt bv op een oogschaduw staat een oog afgebeeld. Handig. De producten zijn zeker niet slecht te noemen, behalve het oogpotlood. En misschien richting de feestdagen een leuk (klein) extra'tje om aan iemand te geven.

MNY is in België te koop bij drogisterij DI. De prijzen varieren afhankelijk van het product, maar geen enkel product is duurder dan 3 euro.

 

Heeft MNY jou op een aangename manier verrast? Of je nieuwsgierig gemaakt?

9 opmerkingen:

  1. In mijn Di is MNY niet te koop helaas. De producten zien er wel leuk uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind die lippenbalsems serieus de fijnste die op dit moment te verkrijgen zijn in de winkels.
    Zo heerlijk crème-achtig, zacht, glanzend, licht kleurtje, lang houdbaar. Echt ge-wel-dig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige lak! Ik ben wel fan van de mono e/s van dit merk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die 3e kleur oogschaduw is prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Valley Doll en Pimpernell, helaas bij mij ook niet. Jammer want het is een fijn merk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er allemaal goed uit! vooral die lipgloss vind ik erg mooi.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen