27 dec 2011

LUSH BUCHE DE NOEL GEZICHTSREINIGER


Eerder zag je al een review voorbij komen over enkele producten uit de holiday collectie. Oké It's Raining Men douchegel behoort niet tot de kerstcollectie, maar hij zou perfect onderdeel kunnen uitmaken, als je het mij vraagt. Aangezien de honing-bloemengeur perfect past bij het eindejaar.

Vandaag een review over een ander product uit de kerstcollectie namelijk de Bûche de Noël gezichtreinger van Lush. De naam zelf verklapt al dat dit een product is dat onderdeel uitmaakt van de kerstcollectie.

Het is geen standaard gezichtsreiniger in vloeibare vorm, maar wel in vaste vorm. Ik was erg benieuwd hierna, want heb nog nooit een reiniger in deze vorm uitgeprobeerd. De bedoeling is dat je een klein stukje in je hand vermengd met water zodat er een soort "papje" ontstaat. Dat je vervolgens kunt aanbrengen op je gelaat. De gemalen amandelen die verwerkt zit in de Bûche de Noël zorgen voor een zachte scrub, terwijl de kaolin (een klei soort) zorgt voor het verwijderen van vuil. Verder zitten er nog cranberries en mandarijntjes in verwerkt om de huid op te peppen.



De geur van de reiniger vind ik apart. De geur zit erop of eronder. Je houdt van deze geur, en als je geen voorstander bent dan vind je hem net als mij eerder aan de muffe kant. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. De reiniger zelf is erg mild, en fijn in gebruik. Het vraagt natuurlijk wel wat meer inspanning dan dat je een kant en klare reiniger in een flesje koopt. De gemalen amandel is erg mild waardoor je hem volgens mij perfect dagelijks kunt gebruiken. Bûche de Noël is zeker geen scrub te noemen, het is een echte reiniger. Na het verwijderen van de reiniger met water voelt mijn huid zacht, en fris aan.


vermengd met water

Maar ik merk wel op dat ik 's avonds sneller grijp naar een kant en klaar product dan zelf nog te beginnen een papje te maken. Overigens is deze Bûche de Noël bijzonder zuinig in gebruik. Je hebt maar pieterig weinig nodig om je heel gezicht mee te reinigen. Nadien nog een goede hydraterende crème aanbrengen, en ik ben klaar.

Voordelen
- het brengt je meteen in de kerstsfeer
- mild
- voelt fijn aan op de huid
- handig 2 in 1 zachte scrub & reiniger
- zacht gevoel na het reinigen
- geschikt voor alle huidtypes

Nadelen
- uitsluitend te koop bij de Lush winkels en in België zijn er nog niet zoveel filialen
- voor mij persoonlijk de geur
- minder praktisch in gebruik

Te koop bij de Lush winkel. Prijs per stuk 9.25 euro voor 100 gram.

Heb jij deze Bûche de Noël al eens uitgeprobeerd in de badkamer?

4 opmerkingen:

  1. Ik ga kijken of ik hem nog te pakken kan krijgen met de sale morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed, ik zou hem persoonlijk ook niet kopen omdat het toch wel wat gedoe is. Maar wel leuk voor wanneer je eens een uitgebreide reiniging doet, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de 'angels on bare skin' variant en ben er niet zo zot van. Pas op, het product op zich is super, maar met die korreltjes is het moeilijker weg te spoelen dan een gewone reiniger en kvind het niet zo handig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er goed uit! Ik heb geen prodcuten van lush maar zou er graag eens iets van willen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen