18 dec 2011

KERSTMARKT ESSEN

Vorige week kon je mijn persoonlijke mening lezen over Keulen en haar vele kerstmarkten. Gisteren ging ik een kijkje nemen in Essen. Net als Keulen eveneens gelegen in Duitsland.

We hadden prachtig weer, de zon scheen en er stond niet al te veel wind waardoor het kerstshoppen eens zo leuk was. Je hebt naast de gewone winkelstraat ook een heel groot shoppingcentrum Limbecker met drie etages. Van kop tot teen versierd met kerstbomen, ballen en ga zo maar verder.


Ik vind het alvast mooi versierd

Ik vond het alvast de moeite waard om erin te vertoeven, aangezien je er zeer leuke kledingwinkels hebt, maar ook beauty winkels! Denk maar aan Kiko en DM (waar je intussen al een shoplogje van gezien hebt).


Daarnaast is er ook een grote winkel Karstadt in het shoppingcentrum vergelijkbaar met Galleria Inno waar je ook een MAC afdeling hebt, en waar ze OPI verkopen. Ook de Douglas is een aanrader want ze hebben daar leuke ANNY lakjes die we in België niet kennen. Verder had je aan het station van Essen een Lush winkel liggen.



In de Limbecker shopping heb je ook kleine standjes gelegen in het middenpad die leuke dingen verkopen denk maar aan verzorgingsproducten, stijltangen enz. . Bijzonder leuk vond ik dat. Want je kan je haren laten doen als je interesse hebt om zo te kijken of je de krul- en stijltangen iets vindt. De haarstylist bracht enkele krullen aan in mijn haar, en die waren echt in 3 seconden klaar. Het ging echt bijzonder snel, maar helaas heb ik geen foto's hiervan genomen. Mocht ik thuis geen krultang hebben, had ik die zeker gekocht!

Voor de Primark fans, je hebt er een super grote winkel met 6 verdiepingen. Ontzettend impressionant, helaas vond ik onvoldoende tijd om een kijkje te gaan nemen. Dat vond ik wel erg jammer. 

De kerstmarkt is in het algemeen kleiner dan de kerstmarkten van Keulen. Maar is gecentraliseerd, dat je in Keulen meer opzoek moet gaan naar de verschillende markten. De kerstmarkt van Essen bestaat voornamelijk uit eet- en drinkstanden en iets minder uit de verkoop van souvenirtjes enzovoort.



Glühwein



Het allermooiste standje op de kerstmarkt was ongetwijfeld dit standje dat je hierboven op de foto ziet. Zowel de buitenkant als de binnenkant was super mooi. Je kon er allemaal decoratiemateriaal kopen voor in je kerstboom.

Wederom een leuke combinatie tussen kerstshoppen en de kerstmarkt. In het algemeen is Essen wel minder verlicht en versierd dan Keulen. Als je uitsluitend gaat om te vertoeven op de kerstmarkt dan zou ik je Keulen eerder aanraden dan Essen. Maar het shoppingcentrum Limbecker is ook zeker een bezienswaardigheid. Vergelijkbaar met Centro in Obberhausen.


Is iemand al eens in Essen geweest?

8 opmerkingen:

  1. Nog nooit geweest, maar het ziet er wel gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh jij bent ook echt zo'n kerstshopper he, ik ben ook al op verschillende plaatsen geweest dit jaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog nooit geweest, maar wil nu wel gaan! Zoveel leuke winkels zo te horen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sandy Van den Bleeken18 december 2011 om 22:03

    Essen is al een tijdje geleden. Ik vind de kerstmarkt van Keulen ook meer de moeite. Dat laatste kraampje stond vorig jaar in Keulen geloof ik. Echt mooi hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga zaterdag naar Essen! Dus ben benieuwd! Lush is er in ieder geval dus dat is al goed haha!

    BeantwoordenVerwijderen